شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

زهکشی چیست؟ 
زهکشی که در لغت به معنی خارج کردن آب اضافی از زمین می‌باشد یکی از کارهایی است که از دویست سال قبل مرسوم بوده است. البته خارج شدن آب از زمین بطور طبیعی نیز صورت می گیرد، لذا زهکشی فقط این فرآیند طبیعی را سرعت می‌‍‌بخشد.

مهمترین موارد کاربرد لوله‌های زهکش در اراضی کشاورزی به منظور خارج ساختن آب اضافه حاصل از آبیاری یا بارندگی میباشد ,در نتیجه استفاده از یک لوله پی وی سی زهکش سیستم زهکش زیر زمینی، توازن خوبی بین آب و اکسیژن خاک ایجاد می‌شود.

زهکشی در زمین ­های ورزشی یا تفریحی
در این گونه زمین‌ها برای خارج کردن سریع آب باران یا آب آبیاری، لوله زهکش بهترین روش می‌باشد.در نهایت با زهکشی سریع از آسیب دیدن به این زمین‌ها جلوگیری شده و امکان استفاده بیشتر و بهتر از آنها فراهم می‌شود.

دلایل استفاده از زهکش زیر زمینی

آب به عنوان یک ماده حیات بخش درهر جایی که انسان زندگی کند مورد نیاز می­باشد. اما زیاد بودن یا ماندن بیش از حد در خلل و فرج خاک باعث به وجود آمدن حالت ماندآبی می­شود.

عوامل بوجود آورنده ماندآبی

آب‌های اضافی حاصل از بارندگی های مداوم و سنگین نشت از رودخانه ها یا کانال های انتقال آب خاکی در اراضی کشاورزی آبیاری اضافی به منظور اصلاح خاک و خارج ساختن املاح از بستر فعالیت ریشه که اصطلاحاً به آن آبشویی می گویند.

بالا آمدن سطح آبهای زیر زمینی( که بتدریج بر اثر تبخیر و باقی ماندن املاح خاک را شور یا قلیایی نموده که نیاز است حتماً از محل خارج شوند) وجود موانع فیزیکی نظیر جاده، ساختمان، پل، در مسیر آب های زیر سطحی که جریان این آب ها را متوقف نموه و باعث بوجود آمدن حالت ماندآبی می گردند.

اثرات ماندآبی بر روی خاک نمونه زهکشی پی وی سی

به طور کلی در کشاورزی، گیاهان قادرند حداکثر چند ساعت حالت ماندآبی را تحمل نمایند.بعد از این زمان گیاه به تدریج از بین می‌رود.

حالت ماندآبی باعث محدود شدن میزان اکسیژن داخل هوای خاک کم شده و تنفسی ریشه گیاه و موجودات زنده در خاک نیز کاهش می‌یابد. همچنین به علت کاهش فعالیت میکرواورگانیسم‌های خاک، دمای خاک کاهش می‌یابد.

در شرایط ماندآبی توانایی ریشه گیاه نسبت به جذب مواد غذایی کم می‌شود و در نتیجه فقر غذایی نیز برای گیاهان به وجود می‌آید.

تمامی این عوامل باعث توقف رشد گیاه، در نتیجه از بین رفتن آن و کاهش تولید در محصول کشاورزی می‌شود. در زمین‌های ورزشی یا تفریحی ماندآبی باعث غیر قابل عبور ساختن و در نتیجه بی استفاده شدن آنها می‌شود.

آب زیاد در یک زمان کوتاه می‌توانند حالت بسیار خطرناکی را در اطراف یک ساختمان و یا پل به وجود آورد.در جاده‌ها مهمترین عامل تخریب سطح جاده وجود آب اضافه حاصل از بارندگی یا آب زیر سطحی می‌باشد که عمدتاً در زمستان باعث یخزدگی سطح جاده می‌شود. 

لوله های کاروگیت زهکشی

این لوله های کاروگیت در سایز 110، 125، 160، 200 میلیمتر تک جداره و دو جداره با مقاومت حلقوی SN4 و SN8 بصورت شاخه و یا کلاف مشبک شده عرضه می شود.

منبع: پارس اتیلن کیش

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 50%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟